Saturday, 11 November 2023

Свети Мина (ц.с.)

Свети мъченик Мина


(Тип. с. 114) Някои стихири от утринната не ги намирам. Да се провери с книгите.

На Вечерната

Блаже́н муж: 1-й антифо́н. 

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8.

Стихи́ры святы́х на мъчениците, глас 4.

Подобен: Я́ко до́бля:

Трезу́бцы стрека́емь, воло́выми жи́лами бие́мь, и огне́м те́ло твое́ изнуря́емо, не отве́рглся еси́ и́мене Христо́ва спаси́тельнаго, не победи́лся еси́ по́мыслом, ни куми́ром поже́рл еси́, но был еси́ самово́льное заколе́ние и же́ртва чиста́ же и соверше́нна, му́чениче Ми́но, Влады́це твоему́.

Очесы́ избода́емь, и на дре́ве пове́шаемь, и свеща́ми всю́ду пали́мь, и свире́пством судя́щаго жи́лы прере́заемь, и мече́м в главу́ усека́емь, ра́довался еси́, Ви́кторе сла́вне, страда́льче Спа́сов, победи́в вра́жия ополче́ния де́йством Ду́ха Свята́го.

Венча́ тя Госпо́дь благода́тей венце́м, Стефани́до многострада́льная, во́льно бо тебе́ саму́ю му́кам предала́ еси́ душе́вною до́блестию, привя́зана же, двема́ раздели́лася еси́ фи́никома и возлете́ла еси́ к Бо́гу, я́ко вра́бий, плоть в руце́ оста́вльши лови́телей, му́ченице достосла́вная.

И́ны стихи́ры преподо́бнаго Теодора, глас 6.

Подобен: Все отло́жше:

Все отло́жше мирско́е пристра́стие, Богому́дре о́тче Теодоре, я́ко прах, вмени́л еси́ благоро́дство и бога́тство ро́да о́тча, еще́ юн после́довал сро́днику своему́ блаже́нному Плато́ну; с ним же вку́пе с бра́тии свои́ми Ио́сифом и Евти́мием всели́ся в ме́сте, Саккудио́н зово́мо, иде́же восхо́ду на Не́бо нача́ло положи́.

Всю отри́нувши го́рдость жите́йскую, от ми́ра отре́клся еси́, блаже́нне Теодоре, и, и́нок наре́кшись, и́нако нача́ жи́ти, всем служа́ше и безче́стию себе́ вдава́ше, смире́нию приле́жно обуча́яся, по вся дни усе́рдно испы́тывал еси́ ду́шу свою́, покая́нием нераска́янным спасе́ние соде́ловаше.

Все возложи́вше помы́шление свое́ ко Го́споду, непреста́нною моли́твою умиле́ние прия́л еси́ в ду́шу свою́ и, разу́мно подвиза́яся, о́браз яви́лся еси́ доброде́тели прилежа́щим ея́, е́же и ви́дя Всеблаги́й Госпо́дь благода́тию свяще́нства осени́ тя, свя́те Теодоре, да я́ко свеща́ не под спу́дом кры́ема на свети́льнице Це́ркви возсия́ет во спасе́ние всех.

Слава, на мъчениците, глас 6. Византие́во:

Па́ки нам ле́тняя па́мять ми́ра свети́л возсия́, Ми́ны же, и Ви́ктора, и Вике́нтия, ве́рных сердца́ просвеща́ющи и́же за Христа́ и за Крест Его́ борьба́ми. Те́мже сла́вою и че́стию венча́вшаго ты́я, Христа́ Бо́га на́шего, в пе́снех почита́ем.

И сега, Богородичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Кой няма да те облажи, Пресвета Дево? Кой няма да възпее пречистото раждане? Защото Самият единороден Син, просиял от Отец извън времето, се роди от тебе, Чиста, необяснимо въплътен, бидейки Бог по природа и заради нас по природа стана човек, не се раздели на две личности, но беше познат в две неслитни естества. Него моли, почитана Всеблажена, да бъдат помилвани душите ни.


Вход с кадилница. Свете тихий

Най-древната християнска молитва

Тиха светлина от светата слава на безсмъртния, светия и блажения небесен Отец, Иисусе Христе! Като стигнахме до заник слънце и видяхме вечерната светлина, възпяваме Бога – Отец, Син и Свети Дух; Сине Божий, Който даваш живот, достоен си през всички времена да бъдеш възпяван с приятни гласове, затова и светът Те слави.


Прокимен на деня.


Сугуба ектения


Вечерно славословие

Четец: Сподоби ни, Господи, през тази нощ да се запазим от грях. Благословен си, Господи, Боже на отците ни и хвално и прославено да е името Ти во веки. Амин! Да бъде, Господи, милостта Ти над нас според както Ти се уповаваме. Благословен си Ти Господи научи ме на Твоите наредби. Благословен си Владико вразуми ме чрез Твоите наредби. Благословен си Ти, Светий, просвети ме с Твоите наредби. Твоята милост Господи е вечна, делата на ръцете си не изоставяй. На Тебе подобава хвала, на Тебе подобава пение. Тебе слава подобава, на Отца и Сина, и Светия Дух, сега и всякога, и във вечни векове. Амин!


Просителна ектения


Ако има храмов празник:

На литии́ стихи́ры на св. Мина, самогласни, глас 1:

Весели́теся о Го́споде, гра́ди еги́петстии, и взыгра́йте, ра́дующеся, мо́щи му́ченика Ми́ны в не́дрех держа́ще, я́коже сокро́вище глубокотала́нтное и неоскудева́емое, с ни́миже и мы, всегда́ почерпа́юще от них исцеле́ний струи́, всегуби́тельныя избавля́емся боле́зни, благодаря́ще Бо́га, Благоде́теля и Спа́са душ и теле́с на́ших.

Боже́ственным по́двигом до́бре подвиза́вся, му́чениче Ми́но, Небе́снаго Ца́рствия жи́тель был еси́ и моли́шися о ми́ре, всехва́льне. Терпели́вейшее бо твое́ те́ло на земли́ оста́вил еси́, лечбу́ спаси́тельную к нему́ ве́рно приступа́ющим и прикаса́ющимся с любо́вию подава́ющее; всечестны́я же мо́щи твои́ Александри́я, стяжа́ бога́тство неиждива́емо и сокро́вище многоце́нно, е́юже вои́стинну жела́емых получа́ет и сопроти́вных избавля́ется, осене́нием я́же в тебе́ Боже́ственныя благода́ти.

Ве́рою и жела́нием возгоре́вся ко Влады́це твоему́ горя́щим и страда́нием, е́же за Христа́, я́коже ле́ствицу употреби́в, возше́л еси́ к Небе́сным цветнико́м и отту́ду Бо́гом тебе́ да́нною благода́тию назира́еши соверша́ющия честну́ю па́мять твою́, и твоя́ почита́ющия по́двиги, и твою́ всечестну́ю главу́ облобыза́ющия, му́чениче Ми́но.

Лука́ваго изощре́нныя стре́лы притупи́л еси́, свя́те, противле́нием твои́х подвиго́в и посрами́л еси́ зми́я началозло́бнаго и того́ ору́дие – Диоклитиа́на злочести́вейшаго; непрекло́нным бо ра́зумом на ка́мени утвержде́н ве́ры, непоколеби́мь пребы́л еси́, тем проти́вная веле́ния нечести́вых не возмого́ша преврати́ти тве́рдое твое́ благоче́стие; сего́ ра́ди на Небесе́х лику́еши со А́нгелы и мо́лишися непреста́нно о и́же ве́рою и любо́вию почита́ющих всечестну́ю па́мять твою́.

До́блестию ума́ укрепле́н, сла́вне, му́ки безбо́жных ни во что́ же вмени́л еси́, но му́жески устреми́лся еси́ к подвиго́м. Боже́ственным же Ду́хом просве́щся ра́зумом, царя́ беззако́ннейшаго обличи́л еси́, и му́чащия тя ка́знем преда́л еси́, и Правосла́вную ве́ру утверди́л еси́, и, ны́не на Небесе́х по́чести твои́х трудо́в прие́м, непреста́нно славосло́виши Святу́ю Тро́ицу, и мо́лишися о и́же ве́рою и любо́вию почита́ющих честну́ю па́мять твою́.

Слава, глас 5:

Прииди́те, мучениколю́бцы вси, да учреди́мся во всечестне́м торжестве́ победоно́сца и духо́вно да торжеству́им, днесь бо созыва́ет нас всечестно́е торжество́ му́ченика Ми́ны, трапе́зу нам предлага́ющее изря́дства боре́ний его́ и всехва́льныя его́ мо́щи, исцеле́ния, я́коже струи́, источа́ющия всем, ве́рно к ним приступа́ющим и почерпа́ющим от них исцеле́ние душ же и теле́с, и лю́тых измене́ние, и ве́лию ми́лость.

И сега, Богородичен:

Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во, и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу, град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую, тве́рдую предста́тельницу и прибе́жище душ на́ших.


Стиховни стихири от октоиха 

и стихира на мъчениците, гл. 2

Стих: Много са скърбите на праведника, но от всички тях Господ ще го избави. (Пс. 33:20)

Дойдете вие, които обичате мъчениците, да отпразнуваме трикратно-светлото събрание на мъчениците Мина̀, Виктор и Викентий, защото те дадоха кръвта си и купиха вечен живот, затова търпеливо отговориха на създателя на злото: ние не ценим преходното повече от вечното, не се борим за земния и смъртен цар, но се борим за живия Цар, Който винаги призовава верните: който вярва в Мене, и да умре, ще оживее (Йоан 11:25).

Слава, глас 6:

Преподобни отче, твоето учение се разпространи по цялата земя и затова си заслужил награда на небето за своите подвизи. Ти унищожи армиите на демоните и достигна до ангелските чинове, чийто живот безупречно последва. Като имаш дръзновение пред Господа, изпроси мир за душите ни.

И сега, Богородичен: Богородице, ти си истинската лоза, която отгледа за нас Плода на живота, затова ти се молим, Владичице, моли се заедно със светите апостоли и с всички светии да бъдат помилвани душите ни.


Песен на Симеон Богоприемец:

Сега отпускаш Твоя раб, Владико, според думата Си, смиром; защото очите ми видяха Твоето спасение, що си приготвил пред лицето на всички народи – светлина за просвета на езичниците и слава на Твоя народ Израиля“. (Лука 2:29-32)


Трисвятое


Тропар на св. Мина, глас 4:

Като събеседник на безплътните и съжител на страстотерпците, ние, събрали се с вяра, те възхваляваме, Мино; изпроси мир за света и велика милост за душите ни.

Слава, на преп. Теодор, глас 8:

Правосла́вия наста́вниче, благоче́стия учи́телю и чистоты́, вселе́нныя свети́льниче, мона́шествующих Богодухнове́нное удобре́ние, Теодоре прему́дре, уче́ньми тво́ими вся просвети́л еси́, цевни́це духо́вная, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И сега, Богородичен. Иже нас ради

Роден от Дева, Благий, и претърпял разпятие заради нас, Ти ограби смъртта със Своята смърт, и показа възкресението, като Бог, не презирай онези, които Си създал със собствената Си ръка. Прояви Твоето човеколюбие, Милостиви. Приеми родилата Те Богородица, която се моли за нас, и ни спаси, Спасителю, нас отчаяните.


———————————————————


На Утринната

На Бог Госпо́дь: тропарите както на вечерната.


По типик, трябва да се вземат седалните от октоиха, а всъщност руснаците са публикували полиелейна служба и седални на св. мчк Мина и на преп. Теодор.


Първи седален на св. Мина, глас 1.

Подобен: Лик А́нгельский:

Во́инство е́же на земли́ возненави́дев, му́чениче, ю́же на Небесе́х возжела́л еси́ сла́ву и боле́зни претерпе́л еси́ и ну́жную смерть; те́мже днесь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднуем, Христу́ принося́ще хвалу́, преблаже́нне Ми́но.

Слава, на преп. Теодор, глас 1:

Взира́юще на светоле́пный лик преподо́бнаго отца́ на́шего Теодора, не забу́дем, ка́ко тя́жко и многообразно претерпе́ сей от безу́мных хули́телей ико́ннаго поклоне́ния и си́це нау́чимся гове́нием его́ мно́гим чти́ти честны́я изображе́ния на Небесе́х пребыва́ющих.

И сега, Богородичен:

Ма́терь Тя Бо́жию и Де́ву мо́лим вси вои́стинну, в щедро́ты Твоя́ вопие́м, любо́вию прибега́юще к Твое́й бла́гости, Тя бо и́мамы, гре́шнии, Засту́пницу и Тебе́ стяжа́хом в напа́стех спасе́ние, еди́ну Пречи́стую.


Втори седален на св. Мина, глас 4.

Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

Тече́ние соверши́в и́стинное, мучи́телей всю кре́пость победи́л еси́, и прия́л еси́ вене́ц от руки́ Вседержи́теля, му́чениче Ми́но всече́стне, и показа́лся еси́ А́нгелом соприча́стник.

Слава, на преп. Теодор, глас 1:

Непреста́нно поуча́яся глаго́лом Господним, я́коже Дави́д Богооте́ц внуша́ет, де́лом и сло́вом потща́лся еси́ о́ныя исполня́ти, Богому́дре о́тче Теодоре, е́же чрез все житие́ показу́я, во век не забы́л еси́ оправда́ний Госпо́дних, в них же и оживи́л еси́ при́сно дух твой в час разлуче́ния от те́ла.

И сега, Богородичен:

Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии, а́ще бо Ты не бы предстоя́ла, моля́щи, кто бы нас изба́вил от толи́ких бед, кто же бы сохрани́л до ны́не свобо́дны? Не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́, Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.


50 Псалом (чете се)


Канони: от октоиха и двата от минея.

Канон на мъчениците, Иоа́нна мона́ха. Глас 4.

Песен 1

Ирмос: Ли́цы изра́ильтестии невла́жными стопа́ми понт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты, враги́ ви́дяще, в ней погруже́ны, с весе́лием по́яху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Лю́дие свяще́ннии с Моисе́ем сла́вным и с Мариа́м, жено́ю му́дрою и проро́чицею, не глубину́ Чермну́ю, но ны́не Ми́ны страда́льца проходя́ще мо́ре по́двиг сла́вно, пое́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Я́ростию преще́ния и ре́вностию гне́ва дыша́ свирепогуби́тель и беззако́нный мучи́тель, я́ко Христо́в во́ин, предста́ти изво́лил еси́, Ми́но, благоче́стия побо́рниче. Ему́же и свети́льник яви́лся еси́, взыва́я: пое́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Егда́ возвы́шуся, привлеку́ земны́я, Ты, Христе́, проре́кл еси́, де́лом же соверши́л еси́, му́ченическия чи́ны и лю́ди от коне́ц призва́в, в ра́дости пою́щия: пое́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Богородичен: Жезл Ааро́нов прозя́бший, и́же от Иессе́я прообразова́ше возра́стший ко́рень Тя, Де́во, нетле́нный цвет ми́ру возсия́вшую, Бо́га воплоще́нна. Его́же о нас, Богоро́дице, моли́, при́сно прибега́ющих к Тебе́.


Друг канон, на преподобния, чието краегране́сие е: Сла́внаго Теодора в пе́снех почита́ю. Теофа́ново. Глас 8.

Песен 1

Ирмос: Ти удави колесниците на фараона, когато в древността си направил чудотворен жезъла на Мойсей, и с кръстния знак си разделил морето и си спасил пешеходеца и беглец Израил, възпяващ песен на Бога.

Светолу́чными блиста́нии Ду́ха Свята́го освеща́емь, всесве́тлый столп, о́тче, был еси́, путеводя́, Богоглаго́ливе, к земли́ обеща́ния Богому́дренно тща́щияся, таи́нниче неизрече́нных Теодоре.

Всера́достно неосла́бными манове́нии к Бо́гу исходя́, пре́жде конца́ яви́лся еси́, ме́ртвостию жизноно́сною одея́н, преподо́бне, и жизнь нестаре́ющуюся ны́не прия́л еси́ досто́йно, о́тче Богоно́се Теодоре.

Победи́в страсте́й игра́ния и мучи́телей стремле́ния ю́ношески, блаже́нне, вся укори́л еси́, му́жество показа́в, Христо́в о́браз чти́ти науча́я, Богоприя́тне, и святы́х воображе́ния.

Очище́нною мы́слию, всему́дре, Богодухнове́нным писа́нием поуча́яся, бога́тство доброде́телей собра́л еси́ и благоче́стия догма́ты, виде́нием обогати́лся еси́ и жития́ све́тлостию, возсия́в обою́ду, преподо́бне.

Богородичен: Сло́ва Бо́жия воплоще́нна родила́ еси́, и́же пре́жде безпло́тнаго, Богому́жно в ми́ре пожи́вшаго преесте́ственно, Всенепоро́чная Богоро́дице Де́во. Тем Тя вси почита́ем, по Бо́зе Предста́тельницу на́шу.

Песен 3

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́: несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Гони́мь прему́дрыми твои́ми словесы́, мучи́тель тя ураня́ет неща́дно суро́выми жи́лами говя́жиими, мнев си́ми преклони́ти тя, му́чениче непобеди́ме.

Взира́я очесы́ у́мными ко Го́споду, плотски́я неудобосте́рпныя мук тя́жести претерпе́л еси́ нра́вом до́блественнейшим, достосла́вне.

Не убоя́вся муче́ний зело́ боле́зненных, дыша́ ре́вностию Боже́ственною, к подвиго́м отлучи́лся еси́, зовы́й: неи́щемь, приидо́х самозва́н.

Богородичен: От а́довых мя врат из Тебе́ Воплоще́йся возведе́, дре́ва вку́сом лука́вым умерщвле́наго, Всенепоро́чная, смерть во́льную прие́мый.

Друг

Ирмос: Христе, Който премъдро утвърди в начало небесата и основа земята върху водите, утвърди и мене върху камъка на Твоите заповеди, защото никой не е свят освен Тебе, единствен Човеколюбче.

Вжиля́емь Христо́вым, всеблаже́нне, всеору́жием, язв боле́зни претерпе́л еси́, ураня́емь лю́те и в темни́це заключа́емь, я́ко о́бщник страсте́й и Ца́рствия был еси́.

Богопокрыва́емь я́ве и Того́ ре́вностию разжига́емь, скве́рная уче́ния беззако́нных разруши́л еси́ твои́ми уче́нии, всему́дре, благода́тию бо от Бо́га, о́тче, обогати́вся досто́йно.

В виде́нии де́лателен, в дея́нии Богосло́в был еси́ нам, Богоглаго́ливе, по́стник учи́телен, священному́ченик сла́вен, Правосла́вия столп, Це́ркве утвержде́ние.

Богородичен: Соприсносу́щное Отцу́ и Ду́ху Бог Сло́во обнови́ти восхоте́в родонача́льника, по Ипоста́си того́ из Тебе́, Чи́стая, прия́т, святе́йшу всех Тя, Богома́ти, обре́т.


Конда́к преподо́бнаго, глас 2.

Подобен: Вы́шних ища́:

По́стническое и равноа́нгельное житие́ твое́ страда́льческими уясни́л еси́ по́двиги и А́нгелом совсе́льник, Богоблаже́нне, яви́лся еси́, Теодоре. С ни́ми Христу́ Бо́гу моля́ся не преста́й о всех нас.

И́кос:

По́стников све́тлую добро́ту, Це́ркве Христо́вы утвержде́ние, ны́не Теодора восхва́лим: но́вый бо столп о́гнен яви́ся, попаля́я главы́ ерети́чествующих, ве́рных же просвеща́я ду́ши к ве́ре пра́вей, в Боже́ственный град, Вы́шний Иерусали́м, я́коже друга́го Изра́иля, вводя́. К нему́же согла́сно возопие́м: всеблаже́нне о́тче, не забу́ди, Христу́ моля́ся непреста́нно о всех нас.

Ин конда́к на мъчениците, глас 4.

Подобен: Яви́лся еси:

И́же сла́ве, Го́споди и все́х Соде́телю, Ты в ми́ре яви́л еси́ украше́нных доброде́тельми страстоте́рпцы и му́ченики, да и́мут непобеди́мую побе́ду.

Се́дален великому́ченика, глас 8.

Подобен: Прему́дрости:

И́же пре́жде неве́дения тьмо́ю лю́тою, Богому́дре му́чениче Ми́но, одержи́мый Еги́пет возсия́ тя, свети́льника всеми́рна, безбо́жия нощь кре́пко отгоня́ща заря́ми, блаже́нне, Боже́ственных по́двиг твои́х. Тем, светоно́сный и честны́й твой день све́тло пра́зднующе, приле́жно зове́м ти: страда́льцев удобре́ние, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава, седален преподо́бнаго, глас 3.

Подобен: Боже́ственныя ве́ры:

Боже́ственными догма́ты обогати́вся, ве́ру соблю́л еси́ Правосла́вия, предбе́дствовав за ню, Теодоре, в заточе́ниих пострада́в и бие́ниих, в темни́цах претерпе́л озлобле́ния, о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Богородичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Де́во Ма́ти, чистото́ю А́нгелы превозше́дшая, па́че всех мене́ персть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Кръстобогородичен:

Нескве́рная А́гница, Сло́ва нетле́нная Девома́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ безболе́зненно Прозя́бшаго, матероле́пно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Песен 4

Ирмос: Пребожественият Иисус, Който стои в слава на божествения престол, дойде на лек облак и чрез нетленна длан спаси тия, които казват: слава, Христе, на Твоята сила.

Кропле́нием твои́х крове́й погасо́ша у́глие многобо́жия, полк же де́монский погрузи́ся, Христо́ва же напои́ся Це́рковь, страстоте́рпче всеблаже́нне Ми́но, хва́лящи тя.

И́же на дре́ве пове́шением образу́еши страсть, Кресто́м зми́я, му́чениче, го́рькаго умертви́вша, строга́ния терпи́ши, хода́тайствующия тебе́ наслажде́ние, и́же на Небесе́х до́блественнейше.

Па́че естества́ боле́зней, страда́льче, искуше́ние прия́л еси́, и Боже́ственное раче́ние, твое́ удержа́вши естество́, забве́ние прия́ти творя́ше, поуща́я тя простира́тися к ра́нам, веселя́щася.

Богородичен: Воплоще́нна неизрече́нно, Бо́га родила́ еси́, от Твои́х крове́й дом Себе́ созда́вшаго, во двух существа́х и хоте́ниих зна́емаго Боголе́пно, Неискусобра́чная.

Друг

Ирмос: Ти си моята крепост, Господи, Ти си моята сила, Ти си моята радост, Ти си моя Бог, Който не остави лоното на Отца, а посети нашата нищета, затова Ти викам заедно с пророк Авакум: слава на Твоята сила, Човеколюбче.

Дар Бо́жий да́лся еси́ ми́ру тезоимени́т, бога́тыми дарми́ сия́ющ, я́ко исто́чник име́яй и́стинно озаре́ний су́щих, блаже́нне Теодоре. Тем учи́телем, по́стником и свиде́телем сликовствова́ти мно́жеству сподо́бился еси́.

О, тве́рдаго и кре́пкаго твоего́ противле́ния! И́мже мучи́телей свире́пство попра́л еси́, его́же ра́ди я́вственно ты па́че ума́ благонача́льства коне́чное блаже́нство пости́гл еси́, Богому́дре, со Безтеле́сными поя́: си́ле Твое́й слава, Человеколю́бче.

Глаго́л Бо́жий в тебе́ я́вственнейше все́лься, догма́тов, прему́дре Теодоре, ре́ки то́чит оби́льно: те́ми же ны́не наслажда́ющеся, ученицы́ твои́, Богодухнове́нне, благода́рно вопие́м гла́сы немо́лчными: си́ле Твое́й слава, Человеколю́бче.

Богородичен: Всего́ в Тебе́ обновля́ет челове́ка, весь всему́, Всечи́стая, соединя́емь, И́же, Оте́ческих недр не отсту́пль, и в Твое́ чре́во всели́тися изво́ли, бога́тством благоутро́бия во́льно обнища́в и обогати́в мир Божество́м.

Песен 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы Тя, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Свиде́тельства облиста́в све́тлыми луча́ми, омрачи́в те́мное безбо́жие, всему́дре, просвети́л еси́ ве́рных исполне́ния, воспева́ющих тя, всехва́льне.

Исчезе́ вся́кое примышле́ние враго́в кре́пким твои́м терпе́нием, ни глад бо, ни ра́ны, ни опале́ние, ни трезу́бец озлобле́ние твоего́ усе́рдия помрачи́ша.

Ве́рою огра́ждся, я́ко со́лнце луча́ми, в пусты́ню всели́лся еси́ и гра́ды вся просвети́л еси́, пропове́дая Христа́, Сы́на Бо́жия, в пло́ти прише́дшаго, сла́вне.

Богородичен: Новотвори́т истле́вша мя, ражда́емый из Тебе́ па́че естества́ Изба́витель, дре́вния мя кля́твы свобожда́я, Богома́ти Чи́стая, Его́же моли́ спасти́ мя.

Друг

Ирмос: Защо си ме отхвърлил от Твоето лице, незалязваща Светлина, и тази чужда тъмнина покри мене, окаяния? Но върни ме, и към светлината на Твоите заповеди направлявай моите пътища, моля Те.

Ум, и ду́шу, и те́ло сло́вом очи́стив, храм всече́стен Бо́га всех был еси́, жив же и одушевле́н, благово́ния же́ртву, всего́ себе́ Христу́ принося́, о́тче, иере́й и же́ртва быв.

Осия́емь, блаже́нне, заре́ю Ду́ха, всем возблиста́л еси́ Богосло́вным язы́ком Тро́ичный Свет пречи́стый, воплоще́ния же е́же па́че ума́ Бо́жия Сло́ва неизрече́нное, о́тче, та́инство.

Разу́мно со А́нгелы ны́не водворя́яся, Христа́ моли́ страсте́й и бед изба́вити блажа́щия и чту́щия всече́стную и Боже́ственную па́мять страда́ний твои́х, Богоно́се Теодоре.

Богородичен: Неизглаго́ланным, Де́во, о́бразом Сын Бо́жий, в Тя всели́вся, Челове́к быва́ет, пре́жде век из Отца́ возсия́вый, челове́ка от тли избавля́ет и к жи́зни и нетле́нию возведе́, я́ко еди́н Благоутро́бен.

Песен 6

Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя есть бу́ря мно́гих грехо́в, но, я́ко Бог, из глубины́ возведи́ живо́т мой, Многоми́лостиве.

Безболе́знен пребыва́еши, огне́м изнуря́емь и власяны́ми претира́емь я́звы ру́бищи: Боже́ственная бо благода́ть, спрису́тствующи, Ми́но, укрепля́ше.

Предстои́ши пред суди́щи мучи́телей, суди́мь, и, лесть облича́я, Ми́но всеприснопа́мятне, тебе́ сама́го столп благоче́стия ве́рным подая́.

По́ты твои́х боре́ний лесть изсуши́л еси́ и́дольскую, тебе́ сама́го храм созда́л еси́ Честны́я Тро́ицы, страстоте́рпче Ми́но досточу́дне.

Богородичен: Уврачи́ неисце́льныя стра́сти, Всенепоро́чная, души́ моея́ бы́лием Твоея́ бла́гости, блага́го Спа́са Христа́ су́щим в ми́ре ро́ждшая.

Друг

Ирмос: Очисти ме, Спасителю, защото много са моите беззакония; и ме издигни от дълбините на злините, моля. Защото извиках към Тебе, Боже на спасението ми, и ме чуй.

Целому́дренно твою́ жизнь, священноглаго́льниче, соверши́л еси́, пра́вдою же украси́вся, му́жеством и му́дростию, красне́йшую колесни́цу доброде́телей сочета́л еси́ себе́, всеблаже́нне преподо́бне.

Благоуха́ют благоле́пно догма́тов Боже́ственная словеса́ твоя́ и из глубины́ злых ересе́й вся возво́дят, всему́дре, Правосла́вия к превы́шней кра́йности.

Возсия́ тебе́ свет, и сего́, о́тче, сопру́г весе́лие ны́не све́тлое я́ве: я́ко фи́никс, бо процве́л еси́, всеблаже́нне Теодоре, и, я́ко кедр, умно́жился еси́, досточу́дне.

Богородичен: Да изба́вимся от лю́тых прегреше́ний мольба́ми Твои́ми, Богороди́тельнице Чи́стая, и да улучи́м, Пресвята́я, Боже́ственнаго осия́ния из Тебе́ неизрече́нно воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия.


Малка ектения: Възглас: Защото Ти си Царя на мира и Спасителя на нашите души и на Тебе слава въздаваме…


Кондак, глас 4.

Подобен: Яви́лся еси́:

От временното войнство те взе и те показа небесен общник на нетленното, страстотерпче Мино, Христос, нашият Бог, Който е нетленен венец за мъчениците.

Икос:

Вели́каго хода́тай нам есть весе́лия па́мять му́чеников, на стра́сти му́жество и побе́ду на враги́ показу́ющи в све́тлем и ра́достнем испове́дании благода́ти. Прииди́те у́бо в ней, празднолю́бцы вси, и возвесели́мся, вре́мя на́шего весе́лия лу́чшее и пребыва́ющее, Ми́ны страда́льца па́мять соверша́юще и прие́млюще страсте́й разреше́ния дар: сего́ же да́тель Христо́с Бог есть, му́чеников нетле́нный вене́ц.


Песен 7

Ирмос: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Совле́кл еси́ ра́нами ты ко́жныя ри́зы греха́ и во одея́ние оде́ялся еси́, не ктому́ обветша́ние прие́млющее, блаже́нне, е́же истка́ благода́ть я́вльшися.

Разжже́нием честны́х, му́чениче, и кре́пких твои́х по́двиг терно́вное лука́вое безбо́жие пепели́тся, крове́й же тече́ньми погаша́ется неве́дения возвы́шенный пла́мень, всеблаже́нне.

Име́яй оби́льныя да́ры, и чудоде́йствия источа́еши честны́й твой пра́здник соверша́ющим, Ми́но досточу́дне, и соде́йствуеши пою́щим: Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Богородичен: Благослове́н Плод благослове́ннаго Твоего́ чре́ва, Его́же благословя́т Небе́сныя си́лы и земны́х собра́ния, И́же нас изба́вивый кля́твы дре́вния, Благослове́нная.

Друг

Ирмос: Някога във Вавилон огънят отстъпи в страх пред Божието снизхождане, затова отроците в пещта с радостни стъпки ликуваха сякаш на поляна, пееха: благословен си, Боже на нашите отци!

Ви́дев Прови́дец твоего́ ра́зума чистоту́, слове́сных тя ове́ц па́стыря, о́тче, предлага́ет, Ему́же ны́не, всеблаже́нне, зове́ши, Теодоре, веселя́ся: благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Боже́ственному подо́бию о́браза, треблаже́нне, вочелове́чения Христо́ва, покланя́яся, пребыва́еши, богобо́рцем противля́яся да́же до кро́ве и поя́, Теодоре: благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Сло́во тво́е со́лию услажде́но яви́ся, всебога́те, и житие́ твое́, о́тче, просвеще́но заре́ю Ду́ха, И́мже ны́не блиста́яся, вопие́ши, ра́дуяся: благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Се ны́не испо́лнися Дави́да Боже́ственнаго Боже́ственное прорече́ние: мо́лятся и́стинно Твоему́ лицу́, Богороди́тельнице Чи́стая, иму́щии бога́тство благода́ти ны́не, благословя́ще Бо́га оте́ц на́ших.

Песен 8

Ирмос: Изба́вителю всех, Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся дела́ благослови́те, по́йте Го́спода.

Вене́чник, Ми́но, яви́лся еси́, враги́ Креста́ Го́спода твоего́, низложи́в у́бо, посрами́л еси́ и вопия́л еси́, всеблаже́нне: вся дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ди́вна творя́ Бог в па́мяти твое́й, источа́я нам мощми́ твои́ми душе́вная исцеле́ния и теле́сная, вопию́щим: вся дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Прине́сл еси́ Бо́гу служе́ние твое́ и на земли́, преклони́в главу́ твою́, мече́м прия́л еси́ отсече́ние, му́чениче, зовы́й: вся дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Я́ко багряни́цею и ви́ссом, кро́вию ва́шею Це́рковь украша́ется днесь, Ми́но, и Ви́кторе, и Вике́нтие, вопию́щи: вся дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Де́вствует чре́во и ро́ждши Сы́на, Его́же без се́мене от Свята́го Ду́ха зача́т, Бо́га неопи́санна, в плоть обле́кшася, Отцу́ собезнача́льна Сло́ва. Его́же вся дела́, яко́ Го́спода, пою́т и превозно́сят во ве́ки.

Друг

Ирмос: Халдейският мъчител седемкратно неистово разпалваше пещта за богопочитателите, но виждайки ги спасени от висшата Сила, той викаше към Твореца и Избавителя: Отроци, благославяйте, свещеници възпявайте, хора, превъзнасяйте Го във всички векове!

Прогна́ны показа́л еси́, Богоно́се Теодоре, обрета́тели злочести́вых ересе́й, уча́ пречи́стый чти́ти о́браз Христо́в, покланя́тися же и че́стно почита́ти Богому́дренно и пе́ти Влады́це: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Во всем житии́ твое́м, Богоглаго́ливе Теодоре, Правосла́вия путево́ждь был еси́, свети́льник светле́йший, Богови́дный учи́тель, о́браз мона́хов и изве́стен законопи́сец, науча́я воспева́ти: свяще́нницы, благослови́те Влады́ку Христа́ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

На земли́ подвиза́лся еси́ благоче́стия защи́тник и непра́вды нелжи́вый обличи́тель, всеблаже́нне, быв, я́ко дар Бо́жий, и на Небесе́х пра́вды венча́лся еси́ венцы́, тече́ние соверши́л еси́ и ве́ру соблю́л еси́, превознося́ Христа́ во ве́ки.

Смы́слом ум украси́л еси́, целому́дрием жела́ние, я́ростное же му́жеством препоя́сал еси́, Теодоре всему́дре, пра́вдою испра́вив священноле́пно душе́вныя твоя́ си́лы, согла́сно воспева́я: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Благослове́нная Пречи́стая, души́ моея́ стру́пы и греха́ я́звы очи́сти: Бо́га бо ро́ждшая, су́щаго над все́ми, Отрокови́це Чи́стая, из де́вственныя неискусобра́чныя утро́бы. Его́же благослови́т вся тварь и превозно́сит во вся ве́ки.

Песен 9

Ирмос: Крайъгълен камък се отсече от тебе – девствената планина, не с човешка ръка, Дево; Той бе Христос, Който събра разделените естества; затова с радост, Богородице, те величаем.

Возлюби́л еси́ па́че не ме́ньше, не́жели возлю́блен был еси́, страстоте́рпче, возлю́бленную твою́ ду́шу предложи́в рачи́телю твоему́, Христу́, с Собо́ю просла́вльшему свиде́тельство твое́, приснопа́мятне.

Све́щник, све́том трисо́лнечным вжига́емь, му́чеников яви́ся тричи́сленная еди́ница, Ми́на, и Ви́ктор же, и Вике́нтий, ве́рных просвеща́ющий и мрак де́монский отгоня́ющий.

Приими́ хвалу́, я́ко долг, от усе́рдия исходя́щу, превосходя́ще тя, Ми́но, на́ших слове́с у́бо всем, и возда́ждь безчи́сленно от сокро́вищ твои́х дарова́ния.

Богородичен: Досто́йно Тя вси, Ма́терь Царя́ и Влады́ки, дре́вле у́бо проро́цы хваля́ху, ны́не же апо́столи и му́ченицы, с на́ми сла́вяще, Тя, Богоро́дицу, велича́ют.

Друг

Ирмос: Изуми се небето и ужасиха се краищата на земята от това, че Бог се яви в плът на човеците и Твоята утроба стана по-широка от небесата; затова, Богородице, ангелските войнства и човешките множества те величаят.

Тече́ньми твои́х слез, я́ко по́стник, и исто́чники крове́й, я́ко свиде́тель Христо́в, просвети́вся, сия́еши обою́ду све́тло, пра́вдою, преподо́бне, оде́ян, я́ко свяще́нник, в Боже́ственных жи́тельствуеши ли́цех, ны́не просвеща́емь в нехо́дных, треблаже́нне.

Чи́сте твое́ житие́ преше́д, во святы́х свята́я селе́ниих ны́не живе́ши, вене́ц благоле́пия прие́м и ца́рства одея́ние великоле́пное же и свяще́нное, в ни́хже ны́не, озаря́емь, предстои́ши Неве́стнику, наслажда́яся обоже́ния.

Ви́дети сподо́бился еси́ благи́х исто́чник, Богоно́се Теодоре, я́ко проше́д житие́ Боже́ственнейшее и́стинно, от мирска́го сво́йства житие́м чи́стым ум свободи́в, я́ко свиде́тель и страстоно́сец был еси́, свяще́нне.

Глаго́л твои́х веща́ние, дарова́ние Бо́жие, нам всеслы́шан бысть, всехва́льне, я́ко гром, вселе́нныя в конце́х, и, я́коже ре́ки, истека́ют твои́х уче́ний списа́ния. Тем тя Богосло́ва и Богоглаго́льника досто́йно имену́ем.

Богородичен: Яви́лася еси́, о Де́во Ма́ти Бо́жия, па́че естества́ ро́ждши в телеси́ благо́е Сло́во, Его́же Оте́ц от се́рдца Своего́ отры́гну пре́жде всех век я́ко Благ, Его́же ны́не и теле́с превы́шша разумева́ем, а́ще и в те́ло облече́ся.


Катавасии: от канона на Въведение, Катавасийник, стр. 11, гл. 4

Песен 1

Ще отворя устата си, и ще се изпълнят с Духа Светаго, и ще произнеса дума за Царицата Майка, и ще се явя светло тържествуващ, и радвайки се, ще възпея нейния вход (в храма).


Песен 3

Богородице, живи и изобилни изворе, духовно укрепи в твоята божествена слава събралите се в хор твои певци на твоя величествен вход, и ги удостой с венци на славата.


Песен 4

Когато пророк Авакум видя божият непостижим съвет на Твоето въплъщение от Дева, Всевишни, извика с висок глас: слава на Твоята сила, Господи.


Песен 5

Всичко дойде в ужас от твоето величествено влизане, защото ти, Дево, която не си изпитала брак, сама си се явила като най-чист храм, влезе в Божия храм, като даваш мир на всички, които те възпяват.


Песен 6

Богомъдри, като честваме тоя божествен всепочитан празник на Божията Майка, елате да пляскаме с ръце и славим Бога, Който се роди от нея.


Песен 7

Богомъдрите отроци не почетоха тварта наместо Твореца, но мъжествено като потъпкаха заплашването с огън, радваха се и пееха: благословен си Ти, Препрославлени Господи и Боже на нашите отци!


Песен 8

Възхваляваме, благославяме, покланяме се на Господ, като Го възпяваме и прославяме през всички векове.

Чуй, девойко, чиста Дево, нека каже Гавриил истината за древния съвет на Всевишния и бъди готова да приемеш Бога, защото чрез тебе, Невместимият живя сред хората. Затова радвайки се и възпявам: всички дела Господни, благословете Господа!


Честнейшую.

Дяконът: Богородицата и майка на Светлината с песни да възвеличим!


Народът: (речитативДушата ми величае Господа, и духът ми се зарадва в Бога, Спасителя мой.

Честнейшую херувим, и слàвнейшую без сравнения серафим, без истления Бога Слова рождшую, сýщую Богородицу тя величаем.

Задето Той милостно погледна унизеността на рабинята Си; защото, ето, отсега ще ме облажават всички родове.

По-почитана от херувимите и несравнено по-славна от серафимите, нетленно родила Бог-Слово, Тебе, истинска Богородице, величаем.

Задето Силният ми стори велико нещо, и свето е името Му; и Неговата милост е из рода в род за ония, които Му се боят.

Той показа сила с мишцата Си; разпръсна ония, които се гордеят с мислите на сърцето си.

Свали силни от престоли и въздигна смирени; гладни изпълни с блага, а богати отпрати без нищо.

Взе под закрила Израиля, Своя отрок, като си спомни милостта, – както говори на нашите отци, – към Авраама и семето му довека.

9-та песен от катавасиите 

Никак да не докосва ръката на нечестивите Богородица, тъй като е одушевен Божи кивот, а устните на верните с радост да пеят непрестанно с ангелския глас, защото наистина ти си по-високо от всички, чиста Дево!


Малка ектения

Свещеникът: Защото Те хвалят всички небесни сили и на Тебе въздаваме слава, на Отца и Сина и Светия Дух, сега и винаги, и во веки веков.


Светилен на мъчениците.

Подобен: Не́бо звезда́ми:

Небеса́ зве́зды украша́ют, Иису́се, Це́рковь же Ми́на, и Ви́ктор, и Вике́нтий украша́ют и Стефани́да, и́хже ра́ди побе́ды на проти́вныя нам да́руй.

Други́й свети́лен, свята́го великому́ченика Ми́ны.

Я́коже со́лнце светоно́сно, чуде́сными заря́ми наставля́еши всю тварь, пресла́вне Ми́но, страстоте́рпче. Те́мже, твою́ соверша́юще па́мять, про́сим от бед вся изба́вити Воскре́сшаго из Гро́ба.

Слава, светилен на преподобния:

Я́ко столп одушевле́н, яви́лся еси́ догма́тов Правосла́вия благоче́стно, обличи́в иконобо́рцов пре́лесть, тем и, страда́нием соверши́в испове́дание, Теодоре, просла́вился еси́.

И сега, Богородичен:

Вси ве́рнии Хода́таицу Тя к Ро́ждшемуся из Тебе́ ны́не предлага́ют, Всечи́стая, мы же мно́жае, и́же сраспина́емии Тому́. Тем не преста́й, Де́во, за ны моли́тися.


Тук според типика трябва да се върнем да изпеем стихирите на „Господи, воззвах“ наместо хвалитни. Обаче руснаците са публикували съответни хвалитни.

Хвалитни стихири, на св. Мина, глас 4.

Подобен: Зва́нный свы́ше:

Восхваля́ют лю́дие псалмы́, вку́пе и пе́сньми твою́ сла́вную па́мять, Ми́но, я́ко благоле́пна бо возсия́ и светоно́сна, укра́шена сла́вою и благода́тию. Те́мже игра́ют ны́не А́нгельстии чи́ни, хва́лят же му́ченицы со апо́столы твои́х по́двиг, му́чениче, страда́ния и воспева́ют Просла́вльшаго тя Спа́са Христа́ Бо́га на́шего, Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Облече́н во Христо́во всеору́жие, обре́лся еси́, Ми́но, не и́щущим тебе́, ты бо за Христа́ огне́м распаля́емь, и, руга́яся бого́в су́етных безбо́жному свире́пству тогда́, – во́инствую Царю́ моему́ Христу́, – беззако́нным взыва́л еси́: ни зве́рие, ни коле́са же, ни и́на му́ка мене́ разлучи́ти возмо́гут когда́ любве́ Христа́ моего́, Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Небре́г о сосу́дех многообра́зных, и о разли́чных му́ках, и о ору́жиях стра́шных, венцено́сче Ми́но, благоче́стия му́ченически тече́ние сконча́л еси́, те́мже пресве́тлую па́мять тво́ю цве́ты пе́сненными венча́ем и честны́я твоя́ облобыза́ем ве́рою мо́щи. Но, я́ко Престо́лу предстоя́ Влады́ки Христа́ Бо́га на́шего, моли́ти не преста́й спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Слава, глас 2:

Прииди́те, ве́рнии, почти́м страстоте́рпца Христо́ва – Ми́ну сла́внаго, до́бляго в во́инех, до́бре подвиза́вшася по благоче́стии, царе́й же и мучи́телей держа́ву низложи́вша; тем дерзнове́ние име́я ко Христу́ Бо́гу, непреста́нно мо́лит спасти́ ду́ши на́ша.

И сега, Богородичен:

Всичкото си упование на тебе възлагам, Майко Божия, запази ме под твоя покров.


Велико славословие.


Тропар на св. Мина, глас 4:

Като събеседник на безплътните и съжител на страстотерпците, ние, събрали се с вяра, те възхваляваме, Мино; изпроси мир за света и велика милост за душите ни.


———————————————————


На Литургията


След входа тропар на св. Мина (виж по-горе)

Тропар на преп. Теодор, глас 8:

Правосла́вия наста́вниче, благоче́стия учи́телю и чистоты́, вселе́нныя свети́льниче, мона́шествующих Богодухнове́нное удобре́ние, Теодоре прему́дре, уче́ньми тво́ими вся просвети́л еси́, цевни́це духо́вная, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

На храмовия светия.

Кондак, гл. 4: Пречистият храм на Спасителя, драгоценният чертог и Дева, свещеното съкровище на Божията слава, днес се въвежда в дома Господен, като въвежда със себе си благодатта, която е в Божествения Дух; нея възпяват Божиите ангели: тази е небесното жилище.


Прокимен, глас 4: Към светиите, които са на земята, и към Твоите избраници - към тях е всичкото ми желание. (Пс. 15:3) Стих: Винаги виждах пред себе си Господа, защото Той е от дясната ми страна; няма да се поклатя. (15:8)


Апостол  стр. 409


Алилуйя, глас 4: Викат праведниците, и Господ слуша и ги избавя от всичките им скърби. (Пс. 33:18) Стих: Блажен е оня човек, който се бои от Господа и който крепко обича Неговите заповеди. (Пс. 111:1) 


Евангелие  на деня.


Причастен:

Във вечна памет ще остане праведникът. Алилуйя. (Пс. 111:6Б)

No comments:

Post a Comment