Търси тук

Monday, 1 December 2025

Преподобни Герман Аляскински

  • Службата е съставена от Левкийския епископ Партений (1907-1982), по молба на православните в Америка, когато той е временно викарий (1965-66) на нашия Ню-Йоркски митрополит Андрей.


Преподобни Герман Аляскински,

Равноапостол на алеутите


Вечерна

Блаже́н муж: 

на Го́споди, воззва́х: ставим стихов 8 и поем стихи́ры, глас 2.

Подобен: Ки́ими венцы́:

Ки́ими венцы́ увенча́ем Ге́рмана преподо́бнаго, алеу́тов наста́вника и апо́стола Правосла́вия? Той бо, ро́дину оста́вль, к ди́виим лю́дем по́йде Христа́ пропове́дати и благочести́е Правосла́вное, не убоя́вся, ниже́ устраши́вся, врага́ те́мнаго, но по́мощию благода́ти Боже́ственныя просвети́ наро́д и приведе́ я ко Христу́, И́же име́яй ве́лию ми́лость.

Ки́ими венцы́ увенча́ем Ге́рмана преподо́бнаго, алеу́тов наста́вника и апо́стола Правосла́вия? Той бо, Валаа́мский квас Ду́ха восприи́м и пропове́дуя Ева́нгелие сло́вом и де́лы алеу́том, вся плотска́я с пло́тию презре́ и сле́зными моли́твами, и на тве́рдом лега́ньми, и мра́за терпе́ньми, и в посте́ пребыва́ньми, наипа́че же любо́вию безме́рною к лю́дем приведе́ я ко Христу́, И́же име́яй ве́лию ми́лость.

Ки́ими венцы́ увенча́ем Ге́рмана преподо́бнаго, алеу́тов наста́вника и апо́стола Правосла́вия? Той бо с по́двигом пусты́нным преподо́бия соверши́ де́ло апо́стола Правосла́вия и, мно́го потруди́вся и люде́й спас от пре́лести лука́ваго, благода́ть получи́ чудотворе́ния: огнь угаси́, воды́ наше́ствия воспяти́ и, коне́ц свой проро́чески предуве́дев, по́йде ко Христу́, И́же име́яй ве́лию ми́лость.

Други стихири, глас 4,

Подобен: Дал еси́ зна́мение:

Дал еси́ зна́мение алеу́том, Го́споди, руко́ю преподо́бнаго Ге́рмана, я́ко да кре́пко уве́руют в Тя, Сы́на Бо́жия и Бо́га, и, спа́сшеся от тьмы бесо́вския, вни́ти в Свет Твой Невече́рний. Те́мже Твое́ человеколю́бное смотре́ние сла́вим, Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

Доше́д до океа́на, преподо́бный Ге́рман, Го́споди, нача́т не ры́бу не́водом лови́ти, но, я́коже апо́столи Твои́, ду́ши челове́ческия. И кре́пка бысть лови́тва его́ по́мощию благода́ти Твоея́, и, извле́к люде́й на тве́рдый брег Правосла́вия, просла́вися пред Тобо́ю. Те́мже Твое человеколю́бное смотре́ние сла́вим, Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

По́двиг прия́л еси́ благоутро́бно, Го́споди, преподо́бнаго Ге́рмана, и, благода́тию посо́бствовав ему́, соверши́л еси́ его́ в ме́ру во́зраста апо́столов Твои́х, и прия́л еси́ во оби́тели Ца́рства Небе́снаго, дерзнове́ние дав ему́ моли́тися за лю́ди. Те́мже Твое́ человеколю́бное смотре́ние сла́вим, Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

Слава, глас 5:

Посла́вый Госпо́дь апо́столы Своя́ пропове́дати Ева́нгелие всей тва́ри, Той и тя посла́ в после́дняя времена́ пронести́ Правосла́вие алеу́том. И бысть се́итба се́ющаго с благода́тию, и угобзи́ся* ни́ва плодоноше́нием, я́же пребыва́ет да́же до ны́не, богате́ющи в Го́споде. Те́мже тя мо́лим, преподо́бне о́тче наш Ге́рмане, не преста́й и в пре́дняя моли́твами твои́ми назира́ти люде́й твои́х и всех нас, пра́зднующих любо́вию всечестну́ю па́мять твою́.

* роден в изобилие

И сега, Богородичен, глас 5: В Чермне́м мо́ри:

В Червено море някога се представи образ на Невестата, непознала брак: защото там Мойсей раздели водата, а тук Гавриил е служител на чудото; тогава Израил премина дълбокото без да се намокри, а сега Богородица роди Христос безсеменно; след преминаването на Израил морето остана непроходимо, а Непорочната след раждането на Емануил остана нетленна. Боже, Който съществуваш и преди съществуваше, и се яви като човек, помилвай ни.


Вход с кадилница. Свете тихий

Тиха светлина от светата слава на безсмъртния, светия и блажения небесен Отец, Иисусе Христе! Като стигнахме до заник слънце и видяхме вечерната светлина, възпяваме Бога – Отец, Син и Свети Дух; Сине Божий, Който даваш живот, достоен си през всички времена да бъдеш възпяван с приятни гласове, затова и светът Те слави.


Прокимен на деня.


Паримии

Премъдрост Соломонова (3:1-9)

Душите на праведните са в Божия ръка, и мъка няма да ги докосне. В очите на неразумните те минаваха за умрели, и краят им се считаше за погибел, и заминаването им от нас – унищожение; но те си пребъдват в мир. Защото, макар в очите на хората и да се наказват, тяхната надежда е пълна с безсмъртие. И бидейки малко наказани, те ще бъдат много облагодетелствувани, защото Господ ги е изпитал и ги е намерил достойни за Него. Той ги е изпитал като злато в горнило и ги е приел като най-съвършена жертва. Когато им се въздава, те ще блеснат като искри, които лазят по стърнище. Ще съдят племена и ще владеят над народи, а над тях ще царува Господ вовеки. Които се Нему надяват, ще познаят истината, и верните в любовта ще пребъдат у Него; защото благодат и милост има за светиите Му и промисъл за избраниците Му.


Премъдрост Соломонова (5:15-6:3)

Праведниците живеят довека; наградата им е у Господа и грижата за тях у Вишния. Затова те ще получат царство на славата и венец на красотата от ръката на Господа, защото Той ще ги закрили с десницата и ще ги защити с мишцата. Той ще вземе за всеоръжие – Своята ревност, и ще въоръжи тварите за отмъщение на враговете; ще облече за броня правдата, и ще Си наложи за шлем – нелицеприятния съд; ще вземе за непобедим щит – светостта; строгия Си гняв ще изостри като меч, и светът ще се опълчи с Него против безумците. Ще захвъркат правоцелещи светкавични стрели, и от облаците, като от силно опнат лък, ще полетят в целта, и като от каменометно оръдие с ярост ще се изсипе град; ще възнегодува против тях морската вода, и реките свирепо ще ги издавят; ще въстане против тях духът на силата и ще ги разнесе като вихър. Тъй беззаконието ще опустоши цялата земя, и злодеянието ще катурне престолите на силните. Затова, слушайте, царе, и разберете, научете се, съдии от земните краища! Внимавайте, вие, които владеете множествата и които се гордеете пред народите! От Господа ви е дадена властта, и силата – от Вишния, Който изследва делата ви и изпитва намеренията.


Премъдрост Соломонова (4:7-15)

Праведникът и да умре рано, ще бъде в покой, защото не в дълговечността е честната старост, и не с броя на годините тя се измерва. Мъдростта е седина за людете, и безпорочният живот – възраст на старостта. Като благоугодил Богу, праведникът е обикнат и, като живял посред грешници, е прибран; грабнат е, да не би злоба да измени разума му, или коварство да прелъсти душата му. Защото упражнението в нечестие помрачава доброто, и вълнението на страстта развратява незлобивия ум. Достигнал съвършенство в кратко време, той е навършил дълги години; защото душата му е била угодна Господу, затова и побързал да излезе изсред нечестието. А хората видяха това, и не разбраха, дори и не помислиха, че благодат и милост има за светиите Му и промисъл – за избраниците Му.


Сугуба ектения


Вечерно славословие

Сподоби ни, Господи, през тази нощ да се запазим от грях. Благословен си, Господи, Боже на отците ни, и хвално и прославено да е името Ти во веки, амин. Да бъде, Господи, милостта Ти над нас, според както Ти се уповаваме. Благословен си, Господи, научи ме на Твоите наредби. Благословен си, Владико, вразуми ме чрез Твоите наредби. Благословен си, Светий, просвети ме с Твоите наредби. Господи, Твоята милост е вечна, делата на ръцете Си не изоставяй. На Тебе  подобава хвала, на Тебе подобава пение, на Тебе слава подобава, на Отца, и Сина, и Светия Дух, сега и всякога, и во веки веков! Амин!


Просителна ектения


На литии́ стихи́ры самогла́сны, глас 1:

Слы́шав Па́вла, глаго́люща, преподо́бне о́тче наш Ге́рмане, я́ко плоть похотству́ет на ду́ха, потща́лся еси́ ху́ждшее покори́ти лу́чшему и плоть порабо́тити ду́ху. Те́мже вери́г желе́зных ноше́нием и тя́жких бреме́н таска́нием томи́л еси́ томя́щую плоть, до́ндеже дости́гл еси́ Христа́, па́че же Христо́м дости́жен был еси́. И улучи́л еси́ обеща́нную оста́вльшим вся Христа́ ра́ди стори́чную мзду́ благода́ти на земли́ и живо́т ве́чный насле́довал еси́.

Слава, глас 5:

Кро́ткий душе́ю, преподо́бне Ге́рмане, вме́сто земли́ кро́тких по достоя́нию насле́довал еси́ люде́й алеу́тских, гони́мый челове́ки и бе́сы, скоре́е в Ца́рство Бо́жие вшел еси́; нищ сый душе́ю и те́лом, бога́тство Небе́сное получи́л еси́, а́лчбу и жа́жду души́ твоея́ пра́вдою Бо́жиею насы́тил еси́, чи́стым же се́рдцем твои́м Бо́га незри́мое зрел еси́, плач твой моли́твенный Ду́хом Святы́м утеша́л еси́. Ра́дуйся, преподо́бне, и весели́ся, я́ко мзду́ твою́ мно́гую ны́не прие́млеши, и о нас моли́ся спасти́ся нам.

И сега, Богородичен, глас 2:

Храм и дверь еси́, пала́та и престо́л Царе́в, Де́во Всечестна́я, Е́юже Изба́витель мой Христо́с Госпо́дь во тьме спя́щим яви́ся, Со́лнце Сый Пра́вды, просвети́ти хотя́, я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю. Те́мже, Всепе́тая, я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая, непреста́нно моли́ спасти́ся душа́м на́шим.


Стиховни стихири, глас 2.

Подобен: Егда́ от Дре́ва:

Егда́ тя ма́ти твоя́ зача́т во утро́бе, тогда́ еще тя Бог, я́ко же дру́гаго Иереми́ю, знамена́ благоче́стием, и, в де́тстве Бо́га усе́рдно любя́, в хра́мех Его́ вы́ну примета́лся еси́, и, вне́мля гла́су Ева́нгелия Христо́ва, ми́р оста́вил еси́, и под се́нию Се́ргия преподо́бнаго и́ноческий по́двиг на ся восприя́л еси́. Та́же, сме́ртно поболе́вша за ре́вность твою́ по Бо́зе Бо́жия Ма́ти тя чуде́сно исцели́.

Стих: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́.

Егда́ из ре́вности вя́щшия в свяще́нный Вала́ам прише́л еси́, тогда́ и вя́щший по́двиг на ся подъя́л еси́ послуша́ния и смире́ния, моли́тве же прилежа́ и посту́ преизли́ха*, высоту́ дости́гл еси́ зре́лыя доброде́тели. Те́мже на безмо́лвие в пусты́ни Валаа́мстей ста́рцы тя благослови́ша, иде́же с бе́сы побе́дне бра́тися**, с Го́сподом и со А́нгелы бесе́довати и со все́ми святы́ми утеша́тися.

* безмерно, изключително.

** воюва, сражава се.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Егда́ Бог восхоте́ алеу́тов просвети́ти све́том Правосла́внаго благоче́стия, тогда́ вложи́ в се́рдце А́нгелу Це́ркве Росси́йския посла́ти тя та́мо апо́стола и просвети́теля, иде́же ты, мно́гая ле́та послужи́в и де́ло изря́дное соверши́в, дости́гл еси́ побе́дныя венцы́ от Бо́га в Це́ркви его́ Правосла́вней, я́же тя в предста́теля люде́й нарица́ет и в моли́тву к Бо́гу тя призыва́ет.

Слава, същия глас:

Во ю́ности Бо́га всем се́рдцем возлюби́в и к Нему́ ду́шу твою́ привяза́в, я́ко свя́зна, Той тя поведе́ по словеси́ Своему́, а́може и не хоте́л еси́. Но снабде́ тя си́лою благода́ти Своея́, во е́же из уст твои́х, я́коже река́ многово́дная, излива́тися прему́дрости Ева́нгелия во у́ши люде́й неве́рных и чудеса́ ди́вная соверша́тися руко́ю твое́ю, я́коже бо апо́столом первым обеща́ся, си́це и на тя в после́дняя времена́ испо́лни. Те́мже ученицы́ твои́ тя просла́виша кре́пким благочести́ем свои́м я́ко учи́теля своего́, и Бог тя упоко́и по труде́х со святы́ми, и Це́рковь тя призыва́ет в моли́тву к Бо́гу о ми́ре всего́ ми́ра, о благостоя́нии Правосла́вия и спасе́нии душ на́ших.

И сега, Богородичен, гл. 2: О чудесе новаго 

О, ново чудо, по-голямо от всички древни чудеса! Защото кой някога е видял майка да роди без мъж и да носи на ръце Този, Който държи цялото творение? Воля Божия беше да се роди Този, Пречиста, Когото ти носи като бебе на ръце, и като имаш майчино дръзновение пред Него, не преставай да Го молиш за нас, които те почитаме, да се смили и да спаси душите ни.


Песен на Симеон Богоприемец:

Сега отпускаш Твоя раб, Владико, според думата Си, смиром; защото очите ми видяха Твоето спасение, що си приготвил пред лицето на всички народи – светлина за просвета на езичниците и слава на Твоя народ Израиля“. (Лука 2:29-32)


Трисвятое


Тропар на преподобния, глас 1:

Ло́зу Правосла́вия прине́сл еси́ в Аме́рику из Росси́и благочести́выя и, удобри́в ко́рень по́стническими труда́ми и напои́в оби́льне моли́твенными слеза́ми, плоды́ прине́сл еси́ – виногра́д возлю́бленный, Ге́рмане преблаже́нне о́тче наш. Те́мже и Бог тя просла́ви, я́ко апо́стола преподо́бнаго, нетле́нием моще́й и благода́тию чудес, от них же почерпа́юще благодея́ния, восхваля́ем тя: слава Да́вшему ти кре́пость, слава Венча́вшему тя, слава Дарова́вшему тя Аме́рице свети́ло Правосла́вия.

Друг тропар, глас 3:

Преподо́бне о́тче наш Ге́рмане, пе́рвый свети́льниче, в земли́ на́шей просия́вый, прино́сим вси тебе́ похвалы́ сия́, ты же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, бу́ди засту́пник нам, и уте́шитель, и Це́ркви на́шея покрови́тель ди́вный, да вси со умиле́нием зове́м ти: ра́дуйся, о́тче наш Ге́рмане, Аля́ски и всея́ Аме́рики пресла́вный чудотво́рче.

Слава, и сега, Богородичен, гл. 3: Ние те възхваляваме за посредничеството за спасение на нашия род, Богородице Дево. Защото твоят Син и наш Бог прие страдание на кръста с плътта, която Той взе от тебе. Той ни избави от тлението, защото е Човеколюбец.


Утринна

На Бог Госпо́дь: Тропар на преподобния, два́жды, Слава, и сега, Богородичен, глас 3.

По 1-м стихосло́вии седален, глас 4.

Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:

Удиви́хомся вси по́двигу твоему́ пресла́вному, ка́ко, с бе́сы бра́вся, победи́л еси́, и ка́ко, со А́нгелы бесе́довав, по́льзовался еси́, и ка́ко гру́бых люде́й ко Христу́ приве́л еси́, Ге́рмане преподо́бне. Бо́гу помога́ющему вся соде́яв, на Небе́сную жи́знь беспрепятственно преше́л еси́, иде́же ны́не лице́м к лицу́ безве́стная и тайная Бо́жия зри́ши и о нас мо́лишися.

Слава, и сега, Богородичен: Удиви се Йосиф при безсеменното ти зачатие, Богородице, щом видя, че е свръхестествено, а като размисли за росата върху руното, за неизгарящата в огъня къпина и за разцъфналия Ааронов жезъл, твоят обручник и пазител свидетелстваше пред свещениците с думите: Девата ражда и след раждането пак остава девица!


Малка ектения: Защото си благ и човеколюбив Бог и на Тебе възнасяме слава…


По 2-м стихосло́вии седален, глас 4.

Подобен: Ско́ро предвари́:

Е́же от Бо́га зва́ние прие́м, оста́вил еси́ отца́ и ма́терь, бога́тство и дом и, по стопа́м Го́спода твоего́ ше́ствовав, на ме́сто по́двигов твои́х дости́гл еси́, иде́же плоть изнури́в воздержа́нием и люде́й алеу́тских приве́д ко Христу́, ны́не прославля́ешися от Бо́га в Це́ркви Его́, я́ко преподо́бный апо́стол Христо́в.

Слава, и сега, Богородичен:

Пое́м Тя, Богоневе́сто, Ма́ти Христа́ Бо́га, сла́вяще Рождество́ Твое́ непостижи́мое, И́мже изба́вихомся от ле́сти диа́воли и вся́ких бед, Богоро́дице Влады́чице, и ве́рно вопие́м: поми́луй ста́до Твое, еди́на Всепе́тая.


Полиелей


Малка ектения

Свещеникът: Защото е благословено Твоето име, и величествено е Царството Ти, на Отца и Сина, и Светият Дух, сега и винаги и во веки веков. Амин.


Седален след полиелея, глас 8.

Подобен: Прему́дрости:

Прему́дростию Боже́ственною напои́в твою́ ду́шу от Первоисто́чника, Спа́са на́шего, был еси́ исто́чник воды́, теку́щия в живо́т ве́чный, я́коже глаго́лет Госпо́дь. Тем и напои́л еси́ жа́ждущих сло́ва Бо́жия просты́х и уче́ных, и никто́же мо́жаше противуста́ти глаго́лом твои́м Богодухнове́нным. Сего́ ра́ди вси почита́ем преподо́бнаго апо́стола и согла́сно вопие́м: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава, и сега, Богородичен:

В напа́сти многоплете́нныя впад от враг ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о всех рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.


Степенни (стъпални), глас 4.

Антифон 1-ви, повтаряме стиховете:

От моите младини много страсти ме нападат; но Сам Ти ме защити и спаси, Спасителю мой.

Ненавиждащите Сион, засрамете се от Господа, защото ще бъдете изсушени като трева от огън.

Слава: Чрез Светия Дух се оживява всяка душа и с чистотата свещенотайнствено се възвисява пред троичната Единица. 

И сега: От Светия Дух текат благодатните струи, които напояват за плодоносене цялото творение.


Прокимен, глас 4: Скъпа е в очите на Господа смъртта на Неговите светии. (Пс. 115:6) Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми. 


Евангелски чин

Дяконът: На Господ да се помолим. 

Народът: Господи, помилуй!

Свещеникът: Защото си свят, Боже наш, и сред светии пребъдваш, и на Тебе, Отец и Син, и Свети Дух, подобава всяка слава, чест и поклонение сега и винаги, и во веки веков.

Народът: Амин! Всякое дихание да хвалит Господа (2). Да хвалит дихание всякое Господа.

Дяконът: За да се удостоим да изслушаме светото Евангелие, Господ Бог да помолим!

Народът: Господи, помилуй! (3)

Дяконът: Премъдрост! Да застанем прави, за да изслушаме светото Евангелие!

Свещеникът: Мир на всички!

Народът: И на твоя дух!

Свещеникът: Ще се чете из светото Евангелие според евангелист Матей.

Дяконът: Да внимаваме!

Народът: Слава на Тебе, Господи, слава на Тебе!

Утринно евангелие за подвижници (виж 5 декември)

(Мат. 11:27-30)

Всичко Ми е предадено от Моя Отец, и никой не познава Сина, освен Отец; и нито Отца познава някой, освен Сина, и комуто Синът иска да открие. Дойдете при Мене всички отрудени и обременени, и Аз ще ви успокоя; вземете Моето иго върху си и се поучете от Мене, понеже съм кротък и смирен по сърце, и ще намерите покой за душите си; защото игото Ми е благо, и бремето Ми леко.


Псалом 50 (чете се)


Славагл. 6: По молитвите на преподобния, Милостиви, очисти множеството наши прегрешения.

И сега: По молитвите на Богородица, Милостиви, очисти множеството наши прегрешения.

Стих: Помилуй ме, Боже, по голямата Си милост, и по многото Си щедрости изглади беззаконията ми.

Стихира след 50 псалом, глас 6:

Преподо́бне о́тче Ге́рмане, во всю зе́млю Алеу́тскую изы́де веща́ние исправле́ний твои́х, тем на Небесе́х обре́л еси́ мзду́ трудо́в твои́х, де́монския погуби́л еси́ полки́, и люде́й твои́х исхити́л еси́ от се́тей их, и а́нгельския дости́гл еси́ чи́ны, и́хже житию́ без поро́ка поревнова́л еси́. Дерзнове́ние же име́я ко Христу́ Бо́гу, ми́р испроси́ душа́м на́шим.


Канон на преподобния, глас 4. Его́же краегране́сие: Ге́рмана, Росси́и и Америки похвалу́, пою́. [Партений].

Песен 1

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Госпо́дь тя избра́, я́коже Моисе́я иногда́, в вождя́ ве́ры алеу́том, я́ко да, изве́д я из тьмы фараони́тския, введе́ши во свет спаси́тельный вопию́щих: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Еги́пет идолослуже́ния воспла́кася го́рце лише́нием наро́да избра́ннаго, и́же тобо́ю проидо́ша скво́зе мо́ре Креще́ния в зе́млю обетова́ния Христо́ва, вопию́ще: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Ра́довахуся А́нгели о спасе́нии чад твои́х духо́вных, Ге́рмане преподо́бне, я́коже Госпо́дь рече́, И́же и прия́т я в лоно Це́ркве Правосла́вныя, воспева́ющих: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Богородичен: Ма́ти Бо́жия Благослове́нная, сохраня́й ны, неопятне́нных в бе́лой оде́жди Креще́ния и покая́ния, воспева́ющих: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Песен 3

Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Алеу́тов просвети́в, спасл еси́ от неприя́зни врага́, ни бога́тством, ни си́лою приобрета́я их, но прему́дростию Ду́ха, и по́двигом преподо́бия, и про́поведию благоче́стия, я́ко несть свят, я́коже Бог наш, и несть пра́веден, па́че Го́спода.

Не му́дростию хвали́лся еси́, но му́дростию всех учил еси́ благоче́стию, люби́ти Христа́, и ве́ровати в Него́, и греха́ боя́тися, глаго́ля: несть свят, я́коже Бог наш, и несть пра́веден, па́че Го́спода.

А́ще и в труде́х и в страда́ниих по́двиг твой соверши́л еси́, но ра́дости испо́лнен был еси́, на сие́ бо еди́но то́кмо зря, я́ко Бо́жие де́ло твори́ши, и я́ко несть свят, я́коже Бог наш, и несть пра́веден, па́че Го́спода.

Богородичен: Роди́вши без се́мене му́жняго от Тро́ицы Еди́наго, Богоро́дице Пречи́стая, дерзнове́ние и́маши бога́тно помога́ти всем в по́двизе и страда́нии пребыва́ющим и испове́дающим: несть свят, я́коже Бог наш, и несть пра́веден, па́че Го́спода.


Втори кондак, глас 8.

Валаа́ма постри́жник, честны́й возлю́бленник Бо́жией Ма́тери бы́вый, ревни́тель по́двигов дре́вних подви́жников но́вый, моли́тву, я́ко копие́ и щит, прие́мый, стра́шен де́моном и тьме язы́честей ста́вый, Ге́рмане преподо́бне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ ду́ши на́ша.

Седален, глас 4.

Подобен: Вознесы́йся на Крест:

Вознесе́н быв Христо́м в зва́ние апо́стола и испо́лнив де́лом зва́ние сие́, ра́дость имел еси́ со дерзнове́нием рещи́ Го́споду: се аз и де́ти, я́же ми дал еси́ жребий мой! И, прие́м тя во оби́тели апо́столов, венце́м тя украси́ ми́лости Своея́, и тобо́ю да́рует благода́ть всем, творя́щим любо́вию честну́ю па́мять твою́.

Слава, и сега, Богородичен:

Вознесе́ну па́че всех чино́в а́нгельских, ве́мы Тя Хода́таицу пред Бо́гом о нас, Богоро́дице. Те́мже, припа́дающе пред о́бразом Твои́м честны́м, мо́лим Тя: не отста́ви от нас ми́лости Твоея́, но всегда́ покрыва́й от вся́каго нахожде́ния вра́жия и путеводи́ ны ко приста́нищу небу́рному жи́зни благочести́выя и спасе́ния душа́м.


Песен 4

Ирмос, глас 6: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

О́вцы твоя́ из родо́в во́лчиих воспита́в, ста́ду Христо́ву сопричи́слил еси́ и, до́брому Па́стырю Христу́ я вручи́в, ми́рною душе́ю взыва́л еси́: слава си́ле Твое́й, Го́споди.

Спа́сову доброде́тель, покры́вшую Небеса́, пропове́дал еси́ во вся дни живота́ твоего́ и хвалы́ Его́ испо́лнил еси́ всю зе́млю Алеу́тскую, Помо́щнику Бо́гу взыва́я: слава си́ле Твое́й, Го́споди.

Си́лою Бо́га твоего́ вся сотвори́в ди́вная и ужа́сная в животе́ твое́м, не возне́слся еси́ мы́слию, па́че же смиря́яся, взыва́л еси́ вы́ну: слава си́ле Твое́й, Го́споди.

Богородичен: Иму́ще Тя, Ма́ти Бо́га на́шего, Хода́таицу за нас пред Судо́м Сы́на Твоего́ Боже́ственнаго, любве́ и наде́жды испо́лнены есмы́, взыва́ша: слава си́ле Твое́й, Го́споди.


Песен 5

Ирмос, глас 6: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

И́менем Госпо́дним моля́ся непреста́нно, нищету́ в бога́тство вмени́л еси́ и, ду́хом богате́я, я́коже Па́вел, глаго́лал еси́: ничто́же име́я, вся содержу́ души́ челове́ческия в Го́споде.

И́же тя в алеу́ты посла́, Той тя и утеша́ше на всяк день поспе́шеством Свои́м, до́ндеже всех приобре́л еси́ Христу́ и ду́шу твою́ спасл еси́ в Го́споде.

А́ще и еди́н изше́л еси́ на врага́ лука́ваго, я́коже Дави́д на Голиа́та, но си́лою Креста́ низложи́л еси́ его́ паде́нием вели́ким и люде́й изба́вил еси́ в Го́споде.

Богородичен: Мо́жеши спа́сати от обстоя́ний вра́жиих, Богоро́дице, и́хже хо́щеши, дана́ бо Ти есть благода́ть от Сы́на Твоего́, в ни́хже и нас помяни́, Чи́стая.


Песен 6

Ирмос, глас 6: Жите́йское мо́ре, воздви́гаемое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

Еже люби́ти Бо́га непщева́л еси́ пе́рвое коему́ждо от христиа́н, и други́м пропове́дал еси́, и сам к сему́ все́ми си́лами подвиза́лся еси́.

Руко́ю кре́пкою нача́в де́ло апо́стольства твоего́, до конца́ неотсту́пно соверши́л еси́ е, до́ндеже всех ко Христу́ приве́л еси́ и венца́ от Христа́ сподо́бился еси́.

И́стину Христо́ву глубино́ю души́ восприи́м, раб был еси́ неключи́м Го́спода твоего́, вся бо повеле́нная испо́лнив, ме́ньша всех себе́ смире́нием непщева́л еси́.

Богородичен: Ка́ко не диви́мся Бо́гомужному рождеству́ Твоему́, Пречи́стая? Я́ко бо Ма́ти безму́жно низвела́ еси́ на зе́млю Спа́са на́шего Иису́са Христа́, в Не́мже спаса́емся и жи́знь насле́дствуем.


Кондак, глас 8.

Подобен: Взбра́нной Воево́де:

Взбра́нному Воево́де сво́инствовався, в брань вступи́л еси́ на ду́ха зло́бы в по́ле преподо́бия и апо́стольства. И, пожа́в побе́ды обою́дныя, воздвиза́еши нас вопи́ти тебе́: ра́дуйся, свя́те Ге́рмане, апо́столе преподо́бный.

Икос:

Несть на́ша брань проти́ву кро́ви и пло́ти, но к духово́м зло́бы поднебе́сным, я́коже рече́ апо́стол. Сего́ ра́ди обле́к на ся всеору́жие Бо́жие в Валаа́ме и, обу́вся до́бре в благове́ствование Правосла́вия, отше́л еси́ в Аме́рику, я́ко всеору́жник Бо́жий победи́тельный. И по́двигом до́брым подвиза́вся, ве́ру Правосла́вную насади́в и тече́ние земна́го пути́ сконча́в, вене́ц сла́вы восприя́л еси́ от Бо́га по достоя́нию и нас воздвиза́еши вопи́ти тебе́: ра́дуйся, свя́те Ге́рмане, апо́столе преподо́бный.


Песен 7

Ирмос, глас 6: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Из Росси́и изше́д благочести́выя и в Америку дости́г, соверши́л еси́ де́ло апо́стольства и преподо́бия, отту́ду же в ве́чное отше́д оте́чество, пое́ши Го́сподеви: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Посто́м и моли́твою вла́гу стра́стную пло́ти изсуши́в, дух возвы́сил еси́ в ме́ру во́зраста Христо́ва, во е́же всем естество́м пе́ти возмо́жеши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Опа́сно проходя́ путь доброде́тели и не уклоня́яся ни одесну́ю, ни ошу́юю, люде́й твои́х води́л еси́ безпоро́чно к Бо́гу, и сам дости́гл еси́ Ца́рство, иде́же пое́ши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Христа́ Емману́ила Ма́ти Благослове́нная, предста́тельствы Твои́ми всели́ Дух Сы́на Твоего́ в сердца́ на́ша, я́ко да с на́ми Бо́га иму́ще, злых свободи́мся и пе́ти вы́ну возмо́жем: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.


Песен 8

Ирмос, глас 6: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Вол, за любо́вь твою́ возлюби́в тя и не еди́наго дне не стерпе́в сме́ртнаго лише́ния твоего́, сам уби́ся в печа́ли свое́й по тебе́, я́ко тварь си́це воспева́я Го́сподеви.

А́нгелы име́л еси́ смоли́твенники в та́йне убо́гия ке́ллии твоея́, и́же и извести́ша тя о дни и ча́се преставле́ния твоего́ и прия́ша тя последи́15 в ли́ки святы́х воспева́ти во веки Го́сподеви.

Люде́й твои́х возлюби́в па́че всего́ на земли́ и вся блага́я им соде́яв, Небе́сная пре́жде и земна́я, научи́л еси́ я до́брому благочести́ю, во е́же вку́пе с ни́ми зде и та́мо воспева́ти Го́сподеви.

Богородичен: Утро́бу Твою́ освяти́ Роди́выйся от Тебе́, Богома́ти, и ши́ршую Тя Небе́с сотвори́ благоутро́бием ма́терним, и́мже всех нас покрыва́еши от вся́ческих бед, Благода́тная.


Песен 9

Ирмос, глас 6: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Призре́ на смире́ние твое́ Госпо́дь, Его́же душа́ твоя́ велича́ше и о Не́мже дух твой ра́довашеся вся дни живота́ твоего́ на земли́, и вознесе́ тя в Ца́рствии Свое́м, я́ко еди́наго от избра́нных Свои́х.

О́бщаго Влады́ку зри́ши ны́не лице́м к лицу. Не забыва́й у́бо в моли́твах твои́х всех, почита́ющих па́мять твою́, но сохраня́й от лю́тых бед и поги́бели ве́чныя.

Ю́ность твоя́ благочести́ва, му́жество твое́ пра́ведно, ста́рость твоя́ свя́та и во ве́ки жи́знь блаже́нна. Моли́ у́бо спасти́ся нам.

Богородичен: Парфе́ну* Де́ву Тя вси ублажа́ем, прама́тернюю кля́тву разруши́вшую Рождество́м Твои́м и Ада́мово изгна́ние испра́вившую. Люде́й у́бо Твои́х сохраня́й змии́ных искуше́ний всемогу́щим предста́тельством Твои́м и введи́ ны в блаже́нство ра́я.

* чиста, девствена


Светилен, глас 3.

Подобен: Свете неизме́нный:

Свет Боже́ственный возсия́л еси́ алеу́том потемне́нным и претвори́л еси́ я из бе́лых волко́в Се́вера в овча́та кро́тка ста́да Христо́ва. Не преста́й у́бо и ны́не моля́ся, Ге́рмане преподо́бне, о назда́нии в Аме́рице Правосла́вия.

Слава, и сега, Богородичен:

Све́та невече́рняго нас прича́стники сотвори́ла еси́, Богоро́дице, Боже́ственным Рождество́м Твои́м, Бо́га бо роди́вши Челове́ка, Кресто́м и сме́ртию и Воскресе́нием Его́ победи́тели нас яви́ла еси́ тьмы кроме́шныя и насле́дники Ца́рствия Небе́снаго.


Хвалитни стихири, глас 1.

Подобен: Небе́сных чино́в:

Небе́снии чи́ни ра́довахуся, зря́ще твой по́двиг терпе́ния неустраши́маго: еди́наго бо твои́х споспе́шник уби́ша непокори́вии, друзи́и же корабле́м утопа́ше в мо́ри, остася ты еди́н среди́ ди́виих люде́й и неустраши́мо соверши́ до конца́ де́ло апо́стола.

Апо́стола Па́вла слы́ша, глаго́люща, я́ко ему́ послужи́сте ру́це его́ к пропита́нию, и ты зе́млю копа́л еси́, волу́ лю́бящу, помога́ющу тебе́, Ге́рмане преподо́бне, и семена́ се́ял еси́, и плоды́ собира́л еси́, и́миже не́мощную плоть пита́ти и ни́щую бра́тию.

Го́споду глаго́лющу: уразуме́йте и́стину,и и́стина свободи́т вы, уразуме́л еси́ и́стину ве́ры и любве́ к Бо́гу, и свобо́ду от страсте́й приобре́л еси́, и ины́х учи́л еси́ отроко́в же и ста́рцев, всех благоче́стно путеводя́ к све́ту Боже́ственному и спасе́нию.

Обремене́нный ле́ты и труды́, я́ко грозд в виногра́де и я́ко клас зре́лый на ни́ве, пожа́ тя Бог на поко́й и блаже́нство ра́я Небе́снаго, иде́же предстоя́ во сла́ве Престо́лу Всевы́шняго, моли́ всем спасти́ся, чту́щим любо́вию честну́ю па́мять твою́.

Слава, глас 8:

Царю́ Небе́сный, всем дая́й на земли́ со́лнце и дождь во вре́мя свое́ и о всех промышля́яй ми́лостию и щедро́тами, испо́лнившуся вре́мени посла́л еси́ преподо́бнаго Ге́рмана из блаже́ннаго Валаа́ма к алеу́там непросвеще́нным, и́же просвети́ти я све́том Твои́м Боже́ственным. И, дав ему́ благода́ть и кре́пость соверши́ти де́ло Твое́ до конца́, прия́л еси́ его́ во оби́тели апо́стол Твои́х и преподо́бных, украси́в его́ венце́м пра́вды, его́же воздае́ши всем, возлю́бльшим Тя де́лателем виногра́да Твоего́ на земли́. Моли́твами у́бо его́ даждь пребы́ти и преумно́житися де́лу его́ и душа́м спасти́ся, почита́ющим святу́ю па́мять его́.

Сега: Богородичен

Владичице, приеми молитвите на твоите раби, и ни избави от всяка скръб и беда.


Велико славословие


Тропар


НА ЛИТУРГИЯТА:

Блаже́нны от канона на преподобния, пе́сни 3-я и 6-я. 

Прокимен, глас 7: Скъпа е в очите на Господа смъртта на Неговите светии. (Пс. 115:6) Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми. 

Апо́стол к Галатам, зача́ло 213. 

Аллилу́ия, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя его́. 

Евангелие от Матея, зача́ло 10. 

Причастен: Във вечна памет ще остане праведникът. Алилуйя. (Пс. 111:6)


No comments:

Post a Comment